وارده به یزدفردا :این روزها موضوع تحریم های اقتصادی دستا ویزی برای برخی مدیران کم کار امد و  یا واحدهای تولیدی سود جو شده است که مدیریت ضعیف خود وعدم نظارت کافی ولازم در خصوص پروژه های در دست اجرا را به مشکل تحریم ها نسبت دهند و از طرف دیگر واحدهای تولیدی محصولات کم کیفیت خود را به بهانه تحریم با قیمت بالا عرضه نمایند.

  درست است که تحریمها در بعضی جهات روند امور را کند کرده است ولی با اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری میتوانیم بر همه مشکلات غلبه نماییم .

موضوع عرضه محصولات کم کیفیت از دو نگاه قابل برسی است

اول کالاهای مصرفی

دوم کالاهای سرمایه ای 

در کالاهای مصرفی اگر کیفیت پایین بیاید باعث وارد شدن خسارت کوچک و کم در زمان اندک به جامعه کوچک مصرف کننده میگردد

ولی بر عکس اگر در کالاهای سرمایه ای تغییر هر چند اندک در کاهش کیفیت، باعث وارد شدن خسارت عظیم در طول مدت عمر کالای سرمایه ای می گردد.

برای مثال اگر لوله های آب پروزه انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر از جنس کم کیفیت انتخاب شود چه خساراتی بر بوجه ملت وارد میشود؟ چقدر زمان اجرای پروزه افزایش می یابد؟ هزینه خرید لوله حمل لوله و نصب لوله از یک طرف و هزینه نگهداری و بهره برداری از طرف دیگر!! 

حال اگر دستگاه اجرایی به عنوان امین وخدمتگزار مردم بخواهد سلیقه ای عمل نماید و تجربه و تخصص را در مرحله بعدی اهمیت قرار دهد باعث میشود که علاوه بر بالا رفتن هزینه های اجرا ،زمان اجرای قراردادها  افزایش یافته  و همچنین هزینه های نگهداری و بهر ه برداری نیز افزایش پیدا کند!

شنیده شده است یکی از شرکت های خصوصی ( البته عمومی)  در مرکز استان جهت پروژه انتقال آب فاضلاب خود  در حال خرید لوله های GRP بر اساس دلار نرخ 3700 تومان است که به نظر می رسد این لوله ها فاقد کیفیت لازم بوده  والگوی مصرف این لوله ها در پروزه انتقال آب بافق قابل تامل و دقت است !!و لوله های فاقد کیفیت و آزمایش پس داده دوباره آزمایش می شود!!!!

لازم است  متولیان امر  دقت لازم را در خصوص خرید لوله های GRP  مبذول دارند تا انشالله شاهد کاهش هزینه های بهر ه برداری و نگهداری  از ابتدای طراحی باشیم و این موضوع میتواند برای سایر متولیان پروزه های انتقال نیز مد نظر قرار گیرد  امید است با کار بیشر و تلاش مضاعف باعث سربلندی کشور و عبور از موضوع تحریم ها  گردیم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا